Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, April 23, 2013

Jangan lupo malam ni...



NAMA ZAINON ISMAIL tidak begitu dikenali ramai kerana figura bertubuh kecil tetapi berhati waja ini lebih dikenali dengan nama C.N. Al-Afghani. Nama itu sebenarnya merujuk kepada Cikgu Non.

Manakala Al-Afghani itu pula kerana beliau pernah berjuang bersama Mujahiddin di bumi Afghanistan demi mencari syahid ekoran pegangan beliau selepas taksub dengan amanat Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Akibat amanat Abdul Hadi yang mengkafirkan UMNO pada tahun 1981, perjalanan hidup C.N Afghani berubah secara drastik. Dek kerana ketaksuban terhadap amanat tersebut beliau tidak lagi mampu berfikir dengan kewarasan akal apabila sanggup mengkafirkan abang dan ayah sendiri.

Beliau juga terlibat dalam cubaan untuk menyerang bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad.

Beliau juga pernah ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) selama enam tahun kerana dakwaan terlibat mengetuai Kumpulan Mujahidin Malaysia (KMM). 

C.N. Afghani kini tampil untuk berkongsi dengan warga Negeri Sembilan akan kepincangan politik Pas, pada malam ini, 23 April 2013, jam 8.30 malam di Dataran Senawang, Seremban, NSDK.

Orang ramai dijemput memeriahkan majlis.

23 comments:

  1. Cikgu non.. Pejuang Islam tulen.. Sanggup pergi ke afgantnistan .. berjuang.. Antara Ahli Pas Otai.. sekarang sokong BN.. tapi ahli pencacai Pas berjuang takat dengar ceramah ajer' masih dlm Pas... orang ulama Pondok semua tolak PAS.. ' Isu kalimah Allah" haji hady masih tak tarik lgi...

    ReplyDelete
  2. kalau tgk TV semua BN Betukl, kuat dan mcm2, xde cacat celanya langsung.

    Tapi bila keputusan diumumkan, hairan kenape calon dari parti2 lain boleh menang, dimanakah silapnye?

    ReplyDelete
  3. PM tolong kasi tau sama cikgu non elok la balik kg bantu org kg utk maju mcm dilaungkan oleh kerajaan BN. Org BN dia boleh kelentong la sama itu amanat haji hadi. Apasal dia seorang saja yg terbiul dgn ucapan tersebut. Akai ada ka. Allah bagi otak mau fikir la. Sendiri bikin silap mau salah org lain. Elok sgt le pi ramai2 dengar bagi jelas apa dia mau kasi info.

    ReplyDelete
  4. Kito ko Longgeng ghamai2. Naikkan Dato' Sahak. Hidup Bn. Hidup Sahak. Bilo laie. Pemimpin yang sentiasa berjiwo rakyat. Dio ado style dio sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sahak ni hati busuk.ckp je pandai.gile kuasa.undi kami di dun lenggeng hanya untuk calon bebas.HIDUP BEBAS!!!!

      Delete
  5. anon 2:56. Silapnya kerana Malaysia ni terlalu demokrasi!! Silapnya kerana totok pas dah otak batu dan hati hitam...dah buta kenyataan!! Silapnya kerana orang cina..kebanyakkannya..undi dap...rasis!! Silapnya...kerana anuar diberi peluang untuk kelentong rakyat...dan rakyat,..macam tun mahathir dulu,..dr.sidek baba, dr.muzaffar, zulkifli nordin...dah tertipu!!! KALI INI JANGAN BUAT SILAP LAGI...UNDI BN!!!

    ReplyDelete
  6. Dato' Sahak idup laie ko? Repair jalan sg jai tu yo tok lopeh monang nanti. Buek padang bebudak naik main bola.
    Apo2 pun, jgn kau undi PKR...Kok kek obersi org yg ado rekod seks ni dah lamo lotak jawatan...Dasar bega...Muko eh pun x senegheh den nengok...

    ReplyDelete
  7. Kalau orang beriman muka nampak berseri.Ini tidak pun. Malah menggerunkan lagi. Tak payahlah pergi.

    ReplyDelete
  8. nik aziz muko keghut sokmo pucat. lagi tak nampak beriman. hadi awang? huh...orang beriman tak buncit cam dio.

    ReplyDelete
  9. Kami mewakili pengundi2 di Lenggeng,Kg Dacing,Ulu Beranang,Kg Mendum,Sg Jai,Broga, Pantai, Kg Panchor,Tmn Panchor Jaya,Taman Ampangan,Tmn Margosa dan pengundi2 india dan cina serta orang asli dengan ini mengisytiharkan akan mengundi BEBAS, Calon Bebas itulah sebenarnya Calon BN, jd jangan ragu2 lagi, mari kita semua undi Calon Bebas (BN) di Lenggeng.SAHAK IS DEAD!! SAY NO TO SAHAK!! SAY NO PAS!! PAS IS DEAD! BUT SAY YESS!! TO BEBAS.Mari kita bebaskan diri kita semua dari belenggu SAHAK!Go for the victory..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik bro.sahak ni lah calon setan bertopengkan manusia.sabotaj parti.menyusun strategi untuk jatuh kan mantan yb longgeng.menggelar orang longgeng orang sakai.sekarang plak nk raih simpati mintak orang longgeng undi dio.dh la sahak.permainan ekau x pernah berubah.bwak2 la poei cium tanah.hidup ekau x lamo laei tu.tunggu maso nk padam jo.

      Delete
  10. Den nak BN monang bosa di Malaysia dan Negori Sembilan dgn majoriti 2/3 dan tapi den hrp bona2 nak tengok sahak tersungkur di Longgeng..

    ReplyDelete
  11. Apa yang baik sangat dengan UMNO
    [1] Pembunuh orang ISLAM di MEMALI - Mahathir Mohamad
    [2] Pembunuh Altantuya ?
    [3] Perogol anak gadis Melayu - Rahim Thamby Chik
    [4] Perogol AMAH Indonesia - Rais Yatim
    [5] Kaki perempuan mahal - Shafie Afdal
    [6] Kaki PUKUL ala Gangster - Zahid Hamidi
    [7] Perompak warga FELDA - Isa Samad
    [8] Pengembala lembu haram - Sharizat
    [9] Kaki salah guna kuasa dan RAsuah - Musa Aman / Taib Mahmud

    Haaa .... haaa a vote for UMNO will bring disaster to all MUSLIM,

    Bagaimanalah hidup pemimpin UMNO yg bergelumang dengan wang haram,
    [a] kahwin anak pakai wang haram,
    [b] hantar anak sekolah pakai wang haram
    [c] buat kenduri tahlil pakai wang haram,
    [d] naik haji dan umroh pakai wang haram
    [e] pakaian waktu sembahyang pun pakai wang haram
    [f] kain kafan waktu nak mati pun pakai wang haram
    [g] bila duit dah haram, perangai anak-anak dan cucu semua macam syaitan dan iblis, yang kaki betina, yang kaki minum, kahwin kalau dengan duit haram dapat calon menantu pun dari kalangan perompak dan penyamun,

    Memang calon barisan hadapan lubang neraka paling dalam - mudah-mudahan orang UMNO ni sempat bertaubat dan minta ampun sebelum mati,

    Cuba bayangkan Najib dan Rosmah Mansor dihadapan Allah nanti dituntut oleh orang ISLAM atas kezaliman dan kerakusa, pasti lah memnuhi definisi orang bakrut diakirat ..... tapi memang dah dijadikan ROSMAH memang padan sama NAJIB berkongsi satu lubang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Astrpllahhalazim...bawak ngucap bhai...sy penyokong umno/bn yg besusah payah mencari rezeki halal utk anak bini ko cakap sume org umno/mkn rasuah ye...aku bg masa 3 hari utk ko menarik balik tuduhan ko tu.atau aku akan menyeru sume org umno yg ko tuduh tu akan mendoakan ko di timpa bencana sehingga ko bertaubat.....semoga Allah memberi ko petunjuk...

      Delete
  12. Kesian aku tengok anon 7:03pm... semua maklumat dia dapat di pentas politik pembangkang...ni mesti jadi pendengar yg terlopong ternganga di barisan hadapan...sebab tu semua masuk ke otaknya tanpa ditapis.

    Nak sokong pembangkang pun OK tapi janganlah tunjuk kebodohan diri sendiri secara terbuka.

    ReplyDelete
  13. Anon 7.03

    As Salam,

    Apa yang dibanggakan dengan kenyataan saudara, kenapa nak berselindung dibelakang anon, katakanlah yang benar walaupun pahit, Istiqamah.

    Siapa kita nak menilai dan menghukum seseorang. Kalau Imam tersalah bacaan ucapankan Subhanallah agar ia sedar dan perbetulkan kesilapannya.

    Islam adalah agama yang syumul yakni menyeluruh. Kebanyakan orang yang berpendidikan kini setuju dengan kenyataan tersebut tetapi tidak ramai yang dapat menghayati kepentingannya dari segi tarbiah, dakwah dan harakah.

    Mesti berpegang dengan pendekatan tarbiah mutadarrij (ansur maju) melalui takamul bina’ tarbawi (konfrehensif) diperingkat individu dan juga jamaah. Di atas asas keutuhan tarbawi berlaku pengembangan dari segi amudi dan juga ufuqi.
    Menyedari perjalanan yang agak jauh, usaha ini semua memerlukan nafas panjang dan minda yang tidak mudah lupa. Kita perlu terus berpegang dengan manhaj dan berkerja membina walau pun terpaksa menunggu 100 tahun lagi. Sebarang kegopohan, kelemahan himmah, cetek pandangan akan menyebabkan kita terbantut atau terseleweng dari landasan perjuangan kita yang sebenarnya.

    Terpanggil saya perjuangan Parti Islam sekarang dimana? hudud negara Islam, kita tak perlu berperang untuk mencapainya...

    Hanya penyatuan Ummah

    ReplyDelete
  14. Kalu sungguh nak menaikkan syiar islam... Mari le start ngn diri sendiri.. Cuba tenguk sekeliling.. Brapa ramai suami yg beragama islam pi melanggan ayam... Sekarang ni bebudak muda umur belasan pun dah pandai pi rumah urut.. Anak luar nikah meningkat..yg minum arak konon sbb tuntutan kerja melambak2x.. Songlap barang opis bawak balik uma.. Sebut kalimah Allah jarang sekali,,tapi bila kes kalimah allah and quran... Melompat giler2x.. Tp bila anak kena tindakan disiplin kat sekolah.. Terus pi tibai cikgu tanpa usul periksa. Sedih..

    ReplyDelete
  15. kesian cekgu nan mati dalam iman kata p ramlee he he he he. sudah-sudahlah kecewa tu cekgu nan yang buta hati kalau ye pun buta janganlah tunjuk kat orang ini kata umno lebih baik dari pas kan buta murakab namanya tu he he he

    ReplyDelete
  16. Anon 8.41..

    As Salam,

    Anon 7.03 adakah anda orang yang sama,

    Ya, perbetulkan diri sendiri, kalau ada perkara mungkar yang anda lihat, tegurlah, laporlah kepada pihak berwajib, ini semua tanggungjawab kita. Katakanlah perkara yang benar walaupun pahit, jangan biar amarah menguasai diri, hidup ini perlu keberkatan bukan keluhan.....

    ReplyDelete
  17. admin, cer upload gambar nak tunjukkan betapa ramainya orang datang ceramah tu. mesti jammed jalan nak ke Giant tu.hehehe...

    ReplyDelete
  18. x payah layan anon 7.03 tu..semua artikel dalam blog ni dia copy paste tuduhan dia tu...semua fitnah..agak2 sempat ker ko nak minta maaf..kes memali tu cuba cari kenyataan bapak ibrahim libya tu..dia sendiri salahkan anak dia..serang anggota polis kerana beranggapan mati shahid....dun temiang dulu dap menang tapi sampai sudah wakil rakyat tak nampak batang hidung..ni sekarang baru nak berkempen bagi beras nak dapatkan undi...celaka lah org melayu undi dap ni

    ReplyDelete
  19. Memang BODOH si SAHAK tu, berjalan pun tak larat nak jadi YB. Dah lah ada hutang dengan Dato Misran berjumlah RM 2 juta.. telah meningkat kpd RM 4 Juta. Rumah dio di Melaka dah dilelong. Kes mantan Yb lenggeng dulu pun dio lah dalang nya. Cubo dengar ceramah dio.. samo je sojak 20 thn lopeh. Memang gilo koso. HATI KOHOK..itu dio kata org longgeng dulu.. tapi sbnrnya hati diolah yg KOHOK. Fikirkan lah orang-orang Lenggeng. Kito samo-samo tengok sahak tersungkur. Anak haram mmg mcm tu.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive