Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Sunday, April 28, 2013

Bilik Gerakan Pkr Tutup


Sumber mendedahkan Pkr Ampangan semakin tenat apabila 3 bilik gerakan Pkr telah ditutup. Salah satunya ialah bilik gerakan Pkr Gedong Lalang yang sebelum ini merupakan antara bilik gerakan Pkr yang paling aktif di Seremban.

Khabar terbaru Pkr terpaksa import jentera Teluk Kemang (orang Kamarul Baharin sendiri) untuk buka semula bilik gerakan Pkr Ampangan yang di tutup.

Antara faktor bilik gerakan Pkr Ampangan di tutup kerana jentera Pkr sendiri menyokong Haji Abu yang menjadi calon Barisan Nasional untuk DUN Ampangan. Malah kebanyakan ahli Pas di Ampangan juga semakin beralih arah kepada Haji Abu kerana peribadi Haji Abu itu sendiri amat disenangi semua pihak.

Faktor lain juga menyebut akar umbi Pkr terlalu sukar untuk menerima calon Pkr iaitu Kamarul Baharin yang merupakan salah seorang calon bidan terjun.

Pas pula dilihat semakin sukar memberikan kerjasama untuk memenangkan calon Pkr Ampangan kerana semakin hari semakin banyak bendera Pas versi hitam yang membawa maksud protes berkibaran di sekitar Ampangan.

Selanjutnya sini.

19 comments:

  1. Kamarul bahrin ni buek apo...menghabihkan boreh yo..pejabat kat selangor pun dah terjual kat cino...gaji staf pun tak terbayar..macamano nak ambik berat pasal org ampangan...pejabat pun tak leh handle

    ReplyDelete
  2. Undilah BN. Undilah BN. Undilah BN. Samo jo kek Longgeng, Undilah Tok Sahak. BN terbaik. Sahak Terbaik. Jangan undi hak lain. Yang lain pado BN, ngabihkan boreh yo. HIDUP BN. HIDUP TOK SAHAK. BAKAL MB BARU KITO.

    ReplyDelete
  3. bila peribadi calon yg baik menjadi syarat utamo,tgk kek ampangan, tak yah nak kempen2 hompeh puleh,automatik org sayang,org suko,parti lawan pun tak dapek cakap apo.kok mcm tu jugaklah peribadi calon BN kek dun longgeng,pasti tak timbul masalah pocah bolah ni..

    ReplyDelete
  4. Kamarul Bahrain parlimen Telok Kemang pun tak tejaga ... ni namo er ekap tak tentu arah

    ReplyDelete
  5. Rakyat tetap berterima kasih kepada BN yang telah selama berpuluh tahun memayungi bangsa, agama dan negara. Silap sikit-sikit tu memang la ada, yang macam kacang lupakan kulit pun ada, yang berpura-pura pun ada. Namun secara umum, Malaysia telah bertapak dan maju kedepan.

    PKR baru berjanji. Bukan Kamarul Bahrin saja boleh berjanji. Cikgu Anwar gedung lalang pun boleh janji beri seribu rahmat kepada rakyat Malaysia dan Ampangan khasnya.

    Rekod BN sangat cemerlang. Hj Abu ada integriti, ada wisdom, ada semangat. Ampangan akan bagi semua undi kepada BN...!!!!!

    ReplyDelete
  6. Insyaallah hj abu akan menang besar dan bergaya. Inilah contohnya calon winnable. Yang lain semua bermasalah.
    Lagi satu nak tanya, mat hassan pengkhianat ni tanding berapa kerusi ??? Semua kawasan pulak gambar dia ni. Sampai ada orang tanya apa rupa calon yg bertanding di kawasan saya.
    Mintaklah tolong bagitau, pasal tengok gambar mat hassan ni akan tambah kebencian pengundi dan bawa sial kepada calon2 bn.

    ReplyDelete
  7. botul tu...muka mat hasan mat bersepah...osah nak glamer ko....sei pun naik nyampah

    ReplyDelete
  8. den dongar ramai org pas dan pkr nak boikot kamarul baharin...haha patutlah maso calon pkr tu lambt umum, takut pas hantar calon lain mcm cth nogori lain...haha..

    ReplyDelete
  9. Berikut langkah-langkah yang perlu diambil oleh Pemimpin PR sejurus PR tubuh Kerajaan persekutuan pada PRU13 nanti…

    1 – Sediakan lorong khas TOL kepada penyokong UMNO yang mahu membayar TOL. Ini kerana mereka menolak untuk penghapusan TOL.

    2 – Sediakan pinjaman PTPTN khas untuk Aspirasi-UMNO belajar. Ini kerana mereka menolak pendidikan percuma dan penghapusan PTPTN (Hutang wajib bayar kata mereka).

    3 – Sediakan pam khas untuk penyokong UMNO membeli petrol dengan harganya sama seperti dizaman BN. Ini kerana mereka tidak bersetuju harga bahan bakar itu diturunkan.

    4 – Sediakan borang khas untuk penyokong UMNO beli kereta dengan harganya sama seperti dizaman BN. Ini kerana mereka tidak bersetuju cukai eksais dihapuskan.

    5 – Sediakan kaunter bayaran khas tarif AIR/ELETRIK/ASTRO dengan tarif seperti dizaman BN. Ini kerana penyokong UMNO tidak bersetuju kadar tarif ini diturunkan.

    6 – Sediakan syarikat khas membina rumah dengan harga yang sama seperti BN untuk Penyokong UMNO beli. Ini kerana mereka tidak setuju harga rumah diturunkan.

    7 – Gaji khas minima rm900 oleh BN dikekalkan kepada pekerja yang memegang taraf pennyokong UMNO. Ini kerana mereka tidak setuju gaji minima rm1100 sebulan.

    Biar Macai-Macai Memikirkannya… ::.kikiki.::

    ReplyDelete
  10. Salam. Alhamdulillah, Haji Abu (Cucu Sheikh Haji Mohd Said) jadi calon.

    ReplyDelete
  11. untuk anon April 28, 2013 at 11:16 PM

    kalau PR monang orang UMNO kono mcm yang kau senaraikan tu la....

    Kalau PR kalah?? macam mano? buleh tak kau orang pertamo keluar dari Malaysia ni... pergi cari negara yang boleh bagi semua yang kau nak tu...

    kikiki (terpakso golak cam kau gak...)

    ReplyDelete
  12. Senarai kau tu cam org tak sekolah lah bodoh nak mampuih, apo kau tak siapkan sekali org umno masuk neroko pr masuk surgo, biul

    ReplyDelete
  13. undilah CALON BEBAS di lenggeng..sudah tiba masanya sahak memberi peluang kepada calon lain untuk mentadbir..jgn tamak haloba..ingat..amanah ni besar tanggungjawabnya..3pggal hanya memegang amanah tanpa melaksanakan..umur bukan muda lagi.jln pon xseperti normal..cukup2 la dato sahak..semua akan ditanya kelak..INGATLAH!

    ReplyDelete
  14. calon bebas dilengeng..undilah bebas..tolak sahak..cukup lag 3 penggal..undilah bebas..kerana calon bebas ini sayngkan umno dan bn..cuma calon bn sahaja yg tidak menepati citarasa semua..oleh sbb itu CALON BEBAS ditampilkan..undilah calon bebas dilenggeng..

    ReplyDelete
  15. Hello anon 1.30 pm dan Anon 4.29 pm 29Apr 2013,,,
    Orang semua nak kepada yang baik,,kauorang pulak menentang,apo ko bodoh bonar kau ni Jang?Bongap tak bertompek kau ni.
    Baru acah-acah sikit mcm tu kau dh emosi,tak matang langsung nak berhujah,taraf macai cokia la kau ni.
    Kalau kau tak nak semuo tu nt,,,ha apo kato diam2 yo undi PR nt,jom kito samo2 UBAH.Samo2 kito dapat faedah tu nt.Bukan ke baik,minyak turun(kos perkhidmatan turun-InsyaALLAH harga brg2 ikut turun jgk),pendidikan percumo(untuk anak cucu kito jgk nt),Tol Plus dihapuskan(berperingkat2-jimat lg blk kg).Tarif elektrik/air turun.Gaji minima pn ok lg bagus dr Bee EnD.
    Jangan nk marah2 tk tontu pasal Jang,fikir dulu baik2.Ado ko Najib kobar minyak turun orang kayo yg untung,,cubo fikir lojik ko?Lg ramai yg kayo daripado yg miskin ko kek negaro kito ni?Bukan ko Bodoh amek2 tu.Abis tu minyak naik orang miskin Untung ko?Lg parah jd nt,,,semuo naik nt,mampuih kito Jang.
    Jom la kito berubah tengok mcmano pulak,,asyik2 mcm tu yo,tambah parah lg ado kito nt.Diam2 yo undi PR,sapo tahu,,undi rahsio yo tak.kok tak sok menyosal kau jang,,memang merano la 5 tahun lg kito nt.Kito bg dio monang pn kito mcm ni yo,apo kito dapek,tmbh susah den cayo,diorang sonang lenang,kito? Jom la Ubah,,undi PR diam2 yo nt,ok?
    JOM KITO UBAH.

    ReplyDelete
  16. Anon otk kura2 klo sumo turon...bapo bnyk sbsdi kjaan kono tanggung....apo sumber ea nk cover sumo sbsdi tuh..dlm mnfsto pr xdo lak kato sumbr duet tuh..jath dari lngit ko atau tmbh tex ko..da tu x kato lk bapo bnyk yg turn...ha kek kota pas main ambk rumh org wt mrkas..x mntk izin...last2 kno alau duk dlm kemh kek topi sungai...len kli bg slm dlu

    ReplyDelete



  17. Hanya 4 hari lagi kita akan bersama-sama menitiskan air mata kemenangan dan melaungkan jeritan MERDEKA setelah kita dibebaskan dari cengkaman KUKU BESI berlapis MADU dari pemerintahan UMNO

    Kita akan bersama-sama mengecapi kejayaan setelah begitu lama berhadapan musuh yang menjadikan RAKYAT nya sendiri sebagai korban ...

    Hanya 4 hari lagi kita akan dapat menyaksikan kemuraman dan perasaaan duka nestapa pemimpin UMNO yang sudah sekian lama menipu RAKYAT ... ramai pemimpin UMNO akan jatuh bangkrap setelah begitu banyak BANK yang DIPEGANG UMNO mengejar mereka menunutut HUTANG LAPOK yang tidak pernah berbayar - tapi pertama kita kena mintak PAKATAN menganti kesemua Lembaga Pengarah kroni UMNO dan menukar Pegwai Eksekutif berdarah UMNO di MAYBANK, CIMB, BANK SIMPANAN NASIONAL, AFFIN BANK,.... dan setelah itu memberikan perintah mengutip semua hutang dari PEMIMPIN UMNO yang sudah sekian lama menjadikan BANK-BANK ini sebagai LUBOK MEMAS buat mereka ....

    Begitu juga di TABUNG HAJI, di PNB, di KWSP supaya rakyat kemabli dapat menikmati pulangan pelabiran yang wajar dari begitu banyak wang rakyat yang sudah di SONGLAP UMNO ....


    Kita akan dapatkan balik PINJAMAN KERAJAAN kepada Sharizat and FAMILY setelah mengSONGLAP duit RAKYAT untuk bela LEMBU di KONDO ....

    Kita akan dapat balik wang PKFZ dari Ling Liong SIK ....dan segala kekayaan RAKYAT yang telah lama diSONGLAP UMNO ....

    Kita harus penjarakan semua pemimpin UMNO / BN Sabah dan SARAWAK yang jelas mencuri wang rakyat disiang hari ...

    Dan kita akan memberikan kemenangan kepada WARGA FELDA dari kejahatan dan tangan-tangan RAKUS Isa Samad ...

    4 Hari lagi kita akan dapatkankembali wang KITA yang sudah sekian lama dihamburkan oleh ROSMAH MANSOR dan KELUARGA NAJIB ....

    Mudah-mudahan dalam 4 hari lagi ... MAHATHIR akan mengembalikan kesemua kekekayaan yang diHAK MILIKAN UMNO buat kelaurga nya ....

    Ya 4 hari lagi ...

    ReplyDelete
  18. MACAI = Mengangguk Apa Cakap Anwar Ibrahm

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive