Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, April 29, 2013

Cunlah...

23 comments:

  1. Mcm mana gambar awek aku disiarkan ni... WA mau saman Lu bro...

    Secantik parti...

    ReplyDelete
  2. Hidup Tok Sahak !!!! Hidup BN.

    ReplyDelete
  3. tok sahak??bn??hanya org yg enteng pemikirannya sokong sahak.atau pon konco atau geng yg sudah di"kenyang"kan oleh sahak..ALLAH MAHA MENGETAHUI...go BEBAS lenggeng go...UNDILAH BEBAS..masa untuk mentranformasikan kesedaran..undi lah haji zulkifli b abdullah..

    ReplyDelete
  4. sampai bila hendak ditakuk lama?berfikiran dibwh tempurung..15 thn diberi amanah..dan sampi ke hari ini hanya puak2x tertentu yg menikmatinya..ingatlah semua..di akhirat kelak semua akan disoal..bersedia lah....sudah tiba masanya DATO SAHAK berundur..undilah calon BEBAS di lenggeng..

    ReplyDelete
  5. Tranformasi konon kau agak zul abdullah monang dio nak lopek bn ko sorilah zul dah bebas selamo lamonya bengai tak sabar nak jadi calon.

    ReplyDelete
  6. xsbr jd calon?suda 3 pggal (15thn) .xkn nk mentadbir smpai xbernapeh si sahak tu baru nk bagi peluang kek org laen?

    ReplyDelete
  7. bebas selamanya?jika calon BEBAS menang..beliau masih memperjuangkan nasib pnduduk kmpg..beliau bkn tolak bn.beliau hnya tolak calon bn..calon bn yg si anon ni puja sgt...semua kenal ngn sahak ni...kn?bukalah mata dan hati...fikirkan la jika sahak yg menang..kmpg still sama..tiada kemajuan yg dicapai..inikah yang kita semua hendaklan???

    ReplyDelete
  8. 6 hari saja lagi kita akan sambut kemerdekaan dari belenggu penjajahan UMNO ....

    6 hari saja lagi ramai pemimpin UMNO akan masuk hospital kerana diserang sakit jantung dan mengalami penyakit AMNESIA, lup tentang-tentang dosa dulu;

    6 hari saja lagi Pengerusi SPR, Ketua Peguam Negara, Ketua Setiausaha Negara akan terkencing-kencing dalam seluar;

    6 hari saja lagi Ketua Pengarang UTUSAN, BERITA HARIAN, TV3, BENAMA akan terjun dari tingkat atas kerana tidak sanggup mengahadapi kebohongan dan fitanh yang sudah sekeian lama mereka tabur,

    6 hari saja lagi ROSMAH MANSOR kan diserang penyakit meroyan dan berlari TELANJANG BOGEL kerana tak sanggup menghadapi kenyataan akan DILOKAP bersama NAJOB di Penjara ORANG-ORANG BESAR UMNO di Kamunting,

    6 hari lagi SELURUH RAKYAT MALAYSIA yang sudah sekian lama menderita dibawah pemerintahan KUKU BESI UMNO akan menyambut hari kegumbiraan dan hari kemenangan, benar-benar MERDEKA dari penindasan UMNO,

    Ramai Ketua BAHAGIAN UMNO akan menjadi BANGKRAP apabila dituntut HUTANG dari BANK-BANK perdagangan yang selama ini dijadikan LUBOK MAS UMNO;

    6 hari saja lagi kita akan dapat lihat bertapa KECEWA nya barisan pemimpin UMNO yang kalah dan baru sedar akan menghadapi PENJARA sebagai hukuman RASUAH yang menjadi GAYA hidup 7 keturunan mereka,

    6 hari lagi RAIS YATIM, ISA SAMAD, RAHIM THAMBY CHIk, MUSA AMAN, TAIB MAHMUD, NAZRI AZIZ, ZAHID HAMIDI, MAHATHIR MOHAMAD, IBRAHIM ALI NAJIB, MUHYIDDIN, SHAHRIZAT, TENGKU ADNAN dan ramai lagi menangis terisak-isak kerana akan menjadi TETAMU di KAMUNTING buat selama-lamanya ....

    Hanya 6 hari lagi .... angkara mereka akan berakhir,


    MALAYSIA MERDEKA !!!!!! MALAYSIA MERDEKA !!!!!

    ReplyDelete
  9. anon 4.21, jangan cakap main balon yo.hj zul bukan sehari dua berjuang dlm umno.apo maksud kau "tak sabar2 jadi calon"?jolaskan sikit...agak2 ae kau ni tak kona sapo calon ni dan apo sobab dia tanding ateh tiket bebas.buek kajian dulu sblm nak komen..hidup bebas..bebaskan dun lenggeng dari dato sahak n the gang!

    ReplyDelete
  10. Wahh,puisi ke lagu tu?sedap semacam jer.Ke nak sedapkan hati sdrik nih kikikikikiki

    ReplyDelete
  11. undilah bebas di lenggeng..undi lah haji zulkifli b abdullah..bebaskan lenggeng dari sahak..bebas kan lenggeng dr kepompong..mari bersama2x kita undi calon bebas..kerana pasti akan berlaku satu perubahan yg besar ...amin!

    ReplyDelete
  12. sudah tiba masanya lenggeng melakukan perubahan...go bebas lenggeng go..KATAKAN TIDAK PADA SAHAK...semoga kemenangan di pihak BEBAS aka HJ ZULKIFLI BIN ABDULLAH..Amin...

    ReplyDelete
  13. ANON 5.25PM,
    AWAK NI CAKAP MACAM ORANG MEROYAN AJE.CAKAP-CAKAP AWAK DI SELITKAN UNSUR FITNAH!SYABAS KERANA AWAK SUDAH BERIMAN!

    ReplyDelete
  14. Anonymous has left a new comment on your post "INI KALI LAH? What if UMNO cheats?":


    Hanya 4 hari lagi kita akan bersama-sama menitiskan air mata kemenangan dan melaungkan jeritan MERDEKA setelah kita dibebaskan dari cengkaman KUKU BESI berlapis MADU dari pemerintahan UMNO

    Kita akan bersama-sama mengecapi kejayaan setelah begitu lama berhadapan musuh yang menjadikan RAKYAT nya sendiri sebagai korban ...

    Hanya 4 hari lagi kita akan dapat menyaksikan kemuraman dan perasaaan duka nestapa pemimpin UMNO yang sudah sekian lama menipu RAKYAT ... ramai pemimpin UMNO akan jatuh bangkrap setelah begitu banyak BANK yang DIPEGANG UMNO mengejar mereka menunutut HUTANG LAPOK yang tidak pernah berbayar - tapi pertama kita kena mintak PAKATAN menganti kesemua Lembaga Pengarah kroni UMNO dan menukar Pegwai Eksekutif berdarah UMNO di MAYBANK, CIMB, BANK SIMPANAN NASIONAL, AFFIN BANK,.... dan setelah itu memberikan perintah mengutip semua hutang dari PEMIMPIN UMNO yang sudah sekian lama menjadikan BANK-BANK ini sebagai LUBOK MEMAS buat mereka ....

    Begitu juga di TABUNG HAJI, di PNB, di KWSP supaya rakyat kemabli dapat menikmati pulangan pelabiran yang wajar dari begitu banyak wang rakyat yang sudah di SONGLAP UMNO ....


    Kita akan dapatkan balik PINJAMAN KERAJAAN kepada Sharizat and FAMILY setelah mengSONGLAP duit RAKYAT untuk bela LEMBU di KONDO ....

    Kita akan dapat balik wang PKFZ dari Ling Liong SIK ....dan segala kekayaan RAKYAT yang telah lama diSONGLAP UMNO ....

    Kita harus penjarakan semua pemimpin UMNO / BN Sabah dan SARAWAK yang jelas mencuri wang rakyat disiang hari ...

    Dan kita akan memberikan kemenangan kepada WARGA FELDA dari kejahatan dan tangan-tangan RAKUS Isa Samad ...

    4 Hari lagi kita akan dapatkankembali wang KITA yang sudah sekian lama dihamburkan oleh ROSMAH MANSOR dan KELUARGA NAJIB ....

    Mudah-mudahan dalam 4 hari lagi ... MAHATHIR akan mengembalikan kesemua kekekayaan yang diHAK MILIKAN UMNO buat kelaurga nya ....

    Ya 4 hari lagi ...

    ReplyDelete
  15. The last few days for UMNO Cyber Troopers to earn their salary ... beyond the 6th May, many will not be paid any more allowance .... and they will probably be the most frustrated group of UMNO supporters,

    When their political masters disappears, the mangy dogs will no longer receive their pay, as the funds originating from the Govt coffers will run dry ... and they are left abandon to fend for themselves .....

    the days of the UMNO Cyber Troopers are coming to an end, sadly they have not realised that they have been used and will no longer be usefully employed beyond the 6th May ....

    Good luck UMNO CYBER TROOPERS ... maybe its time to change sides...heee heee

    ReplyDelete
  16. Bukan satu perkara yang mustahil kawasan yang dulu menjadi kubu kuat UMNO akan berpindah tangan kepada pihak pembangkang. Bermula pada pilihanraya umum selepas merdeka, DUN Lenggeng pernah ditadbirkan oleh parti bebas waktu itu yang berlambangkan botol. Masyarakat Melayu di Lenggeng ketika itu memangkah parti bukan kerajaan bukan kerana bencikan parti tetapi calon yang diketengahkan oleh kepimpinan atasan.

    Merujuk kepada beberapa peristiwa yang dimaklumkan kepada JS, ramai di kalangan pengundi muda di Lenggeng telah hilang kesabaran terhadap tindak tanduk calon yang dikemukakan oleh BN/UMNO untuk PRU ke 13 ini. Di sudut hati mereka daripada berketuakan seorang pengkhianat bangsa lebih baik berpayungkan parti pembangkang ataupun calon bebas. Apabila diajukan soalan kepada mereka inilah jawapan yang diberikan:

    ReplyDelete
  17. 1. Calon BN iaitu Dato Ishak Ismail bukan merupakan calon yang dikehendaki di Lenggeng berdasarkan rekod buruk beliau selama 3 penggal mewakili DUN Lenggeng yang tidak racangan atau blue print uintuk memajukan Lenggeng.

    2. Sebagai Ketua UMNO Bahagian Seremban, dia mengamalkan prinsip pecah dan perintah untuk kekuatan politiknya di Bahagian Seremban demi kelangsungan nyawa politik dia.

    3. Dato' Ishak tidak akan memberi ruang kepada golongan pelapis untuk naik kerana dia takut peluang dia menghabiskan sisa hidup dalam politik akan musnah sepenuhnya.

    4. Politik UMNO merupakan cara untuk Dato Ishak cari makan dengan menjual jawatan bagi mendapatkan kekayaan dan serta mengugut mana-mana pihak termasuk kakitangan kerajaan di Negeri Sembilan.

    5. Sudah menjadi budaya Dato Ishak dalam ucapan dia walau di mana sekali pun akan mengaibkan orang yang dia tidak sukai. Antaranya bekas pengarah JBA Negeri Sembilan Dr. Akhbar, dengan mengatakan ada di kalangan kakitangan JBA masa itu menonton video lucah. Tetapi sebenarnya dia marah sebab kontractor JBA yang terdiri daripada balaci Dato Ishak iaitu Ishak Malek telah ditamatkan perkhidmatan dengan JBA kerana menipu kerja dan membuat claim tidak masuk akal pada tahun 2006 dan 2007.

    ReplyDelete
  18. 6. Dato Ishak juga pernah mengaibkan Pengarah KEMAS Negeri Sembilan dalam satu majlis di Seremban pada tahun 2006 dihadapan isteri penjawat awam tersebut dengan mengatakan bahawa pengarah ini ada menjalin hubungan sulit dengan isteri orang di Melaka. Tetapi Dato Ishak juga mempunyai hubungan sulit dengan isteri orang yang dikenali sebagai FIONA hingga menyebabkan mereka bercerai.

    7. Dato Ishak juga memberikan tanah pertanian yang dipohon oleh sekumpulan belia di Kampung Ulu Beranang kepada ketua kampung tersebut yang dikenali sebagai Ali Janggut dan menurut kata seorang penduduk di sana tanah tersebut telah dijual oleh Ali dengan nilai 2 juta ringgit.

    8. Calon BN ini juga pernah mempertikaikan pihak Lion Group memajukan tanah di Daching yang merupakan milik mereka untuk pembangunan pendidikan dan perumahan (Bandar Akademia) tetapi sebenarnya Dato Ishak adalah salah seorang Ahli Lembaga Pengarah syarikat tersebut. Tujuannya menjerit mempertikaikan projek tersebut semata-mata untuk mengabui mata orang Lenggeng seolah-olah dialah hero.

    9. Di Zaman Dato Isa sebagai MB , beliau bersama Dato Hamdan telah dianugerahkan kawasan balak di Lenggeng yang merupakan tadahan hujan. Oleh kerana dia yang dapat tiada apa-apa suara yang mempertikaikan apa yang dia pernah perolehi.

    10. Jalan kampung Rawa tertangguh pembinaan semasa zaman YB Mustafa kenapa? Inilah usaha Dato Ishak dsan kuncu-kuncu dia bagi menggambarkan kerajaan tidak prihatin dengan rakyat kampung. Dia menghantar orang ke Kampung Rawa supaya membantah usaha kerajaan itu.

    ReplyDelete
  19. 11. Dalam apa juga ucapan dia di Lenggeng skrip ucapannya memang tidak pernah berubah daripada dulu hingga sekarang. Antaranya soal anak janda dan bini dia anak orang PAS. Malangnya semasa dia menjadi ADUN 3 penggal di Lenggeng, tiada pun ibu tunggal yang menerima bantuan JKM berbanding semasa MB usahakan dibawah program kesejahteraan rakyat.

    12. Ada atau tidak penglibatan Dato Ishak dengan kes Mohd Nor Awang dan Mustafa Salim serta Shukri ( Pemangku Pengarah Kemas NS) yang dituduh rasuah? Apabila diajukan soalan ini kepada ramai orang di Lenggeng terutama yang terlibat dalam politik , mereka mengatakan memang Dato shak terlibat. Mana-mana orang yang dia rasa menggugat kedudukannya sebagai Ketua UMNO Bahagian akan dikenakan melalui kes rasuah dan sebagainya. Apabila kes ini disebut di mahkamah Dato Ishak orang pertama bercakap memburukan mereka yang "diperangkap" ini dalam setiap ucapannya.

    13. Adakah Dato Ishak pembela orang Melayu? Dalam ucapan dia di mana-mana majlis dia mengatakan bahawa semasa kejadian 13 Mei , dia berada di Kuala Lumpur untuk berjuang mepertahan bumi Kuala Lumpur dan bertempur dengan kaum Cina. Boleh dipercayai ke? Berapa umur dia ketika itu. Kalau dihitung umur Dato Ishak masa itu baru 17 tahun dan masih bersekolah. Sekali lagi orang kampung diperbodohkan oleh Dato Ishak. Tapi penyokong dia akan terus bertepuk tangan mengiyakan penipuannya.

    14. Menjual nama PM memang menjadi kebiasaan Dato Ishak. Seandainya dia terlalu baik dengan PM kenapa soal hutang dia dengan Dato Misran sebanyak 2 juta masih tidak selesai sehingga dia akan akan dikenakan tindakan mahkamah dan muflis selepas pilihanraya ini. Kalau dia menang masa PRU ini , sekali lagi pilihanraya akan dibuat selepas itu . Seronoknya orang Lenggeng.

    15. Adakah DENDAM Dato' Ishak terhapa MB akan berakhir apabila dia di calonkan sebagai calon BN di Lenggeng. Ramai mengatakan sekiranya Dato Ishak menang dia akan mengerjakan Tok Mat hingga ke lubang cacing. Dia akan buat Tok Mat tersungkur di mana juga. Ini dendam sakai kata orang Pantai , kampung kelahiran Dato Ishak.

    ReplyDelete
  20. 16. Bagaimana penerimaan Dato Ishak kepada golongan muda? Maaf tiada agenda Dato Ishak untuk membela golongan muda di Lenggeng. Ada orang muda Lenggeng mengatakan pernah dulu semasa Dato Ishak menjadi ADUN Lenggeng, hadiah pertandingan bola sepak hingga kini tidak disampaikan. Agak lucu tetapi mereka kata ini kebenaran. Siapa yang sukakan dia? Ada kata mereka, antaranya Baharon Idris dan Mazlan Maarof kerana Dato Ishak akan bagi banyak projek selepas dia menang nanti. Begitu juga Ishak Malek dan Samsul Bahari Bahar juga dianugerahkan projek. Hismayati orang kuat KEMAS di Lenggeng telah dijanjikan oleh Dato Ishak sebagai Penyelia Kanan Kemas untuk Parlimen Seremban.

    17. Orang Minang yang dikatakan majoriti pengundi Lenggeng bagaimana? Sidek Othman juga orang Minagkabau di Lenggeng yang sebelum ini teruja nak jadi calon telah disingkirkan daripada kem Dato Ishak. Saudara Shukur Othman telah dikencing dari ubun-ubun kepalanya. Semuanya akibat terlalu taksub kepada Dato Ishak. Ada mengatakan mereka telah tempah blazer untuk dinobatkan sebagai calon tetapi kini ada yang mula moyok macam ayam berak kapor.

    18. Nordin Aziz, Nordin Yassin, Mustafa Salim, Zulkifli Rashid dan Hasan Sulan yang merupakan ketua-ketua UMNO cawangan bukan dari kem Dato Ishak akan menghadapi lawan semasa mesyuarat UMNO akan datang. Ini sudah pasti berdasarkan cakap-cakap orang kuat Dato Ishak di Lenggeng.

    Oleh itu kepada pengundi Lenggeng tolong fikirkan masa depan anda agar terus gemilang tanpa bernaung dengan manusia seperti di atas. Tidak salah untuk mengundi parti pembangkang atau bebas di Lenggeng daripada anda berhadapan dengan nasib yang lebih teruk di bawah kepimpinan orang bernama Dato Ishak Ismail.

    UNDILAH BEBAS DILENGGENG...

    ReplyDelete
  21. kasi ABIS!(Asal Bukan IShak)

    ReplyDelete
  22. bebas dan terus bebas..bukalah mata...celikkan mata...undilah spek mato...kerana ia akan menolong anda menjelaskan penglihatan...

    UNDILAH KACO MATO..UNDILAH BEBAS..UNDILAH HJ ZULKIFLI B ABDULLAH...

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive