Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Saturday, April 20, 2013

Penganut Pas tegak-tegak kena kencing...

Tahniah Lim Guan Eng kerana berjaya dalam pentas penipuan politik saudara. Seorang Setiausaha Agung DAP yang mengikuti sanad Komunisme dalam agenda parti pencetus 13 Mei 1969.

Usaha CEC berjaya kerana memang niat DAP untuk mencari jalan bagaimana boleh diHALALkan:

1. Halal guna sepanduk Pas dan Pkr dalam PRU-13 sehingga 5 Mei 2013.

2. Halal guna pentas "JANJI MANISMU" yang diselia oleh Pas dan Pkr.

3. Halal guna pakai jentera Pas dan Pkr yang majoriti Melayu. Nampaknya Melayu Pas berjaya disihir oleh Lim Kit Siang.

4. Halal guna semua media perang politik PRU-13, di lokasi Melayu khasnya DAP menyelinap dan terus-terusan menipu dan menggoblok pengundi Melayu tegar Pas & Pkr, pengundi Melayu atas pagar dan pengundi Melayu-Cina-India yang tak tentu tujuan lagi...

Syabas Pas dan Pkr kerana menjual maruah panji-panji saudara kepada sebuah parti anutan Komunis. DAP sedang buka gerbang kehancuran perpaduan Melayu. DAP sedang menawarkan kemasukan PAP secara terbuka dan besar-besaran. DAP sedang membuktikan bahawa DAPlah kepala pasukan pembangkang sebenar. DAP sebenarnya Perdana Menteri, Menteri Besar dan Ketua Menteri-pasukan pembangkang.

Tahniah kepada warga pengundi khasnya umat Melayu yang buta-pekak-bisu-tuli.

Purak-purak nangis konon...

Jaminan SPR DAP boleh guna lambang parti

SHAH ALAM - Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) memberi jaminan kepada DAP layak menggunakan lambangnya pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) walaupun tidak dikeluarkan keputusan secara bertulis, kata Timbalan Pengerusinya, Datuk Wan Ahmad Wan Omar.

Menurutnya, kenyataan yang dikeluarkan oleh pengerusi dan penjawat tertinggi SPR adalah rasmi dan boleh diterima pakai.

Beliau berkata, SPR tidak pernah mengamalkan untuk mengeluarkan surat  mengesahkan mana-mana parti atau calon khususnya DAP layak menggunakan lambang parti seperti pilihan raya sebelum ini.

"Mereka nak apa lagi, kita sudah kata mereka boleh guna lambang mereka. Ini adalah jaminan kita.

"Esok mereka datang awal, serah borang penamaan calon dan bawa sekali surat kebenaran daripada pemimpin tertinggi mereka untuk guna lambang DAP.

"Kita benarkan, kita akan proses, kita juga telah cakap perkara berkaitan Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (RoS) itu perkara lain, kita bagi jaminan mereka boleh guna lambang mereka," katanya kepada Sinar Harian Online hari ini.

RoS tidak mengiktiraf ahli Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) DAP yang dilantik dalam pemilihan pada 15 Disember lalu ekoran pertikaian yang berlaku selagi siasatan masih berjalan.

Semalam, Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof menyatakan DAP layak menggunakan lambangnya pada pilihan raya umum kali ini.

Mengulas lanjut, Wan Ahmad juga berkata, pemimpin setiap parti politik perlu menaruh keyakinan dan kepercayaan ke atas SPR.

Katanya, SPR tidak akan melakukan sesuatu yang bukan menjadi amalan dan bukan diperuntukkan oleh undang-undang.

"Kita tak akan buat benda yang tak pernah dibuat, tak ada kehendak dalam undang-undang. Mereka (pemimimpin parti politik) kena percaya dan yakin pada kita," katanya lagi.

11 comments:

  1. Jom ubah...TOLAK POLITIK KOTOR...TOLAK UMNO..TOLAK BN...orang yg berpendidikn je yg gilekn politik mcm ni..kesian korang...setakat spm pangkat 3 jelah yg sokong jaki rasuah..jaki pompuan...brrjudi...kaki dangdut..

    ReplyDelete
  2. Betul tu. Hanya spm sap saja yg sokong kaki rasuah, kaki betina, kaki judi dan kaki dangdut dalam pkr dan pas.

    ReplyDelete

  3. Sdra Paneh,

    Ungkapan kata2 sdra sudah semakin basi dan kosong.

    Kita tahu, sdra hanya terpaksa beraksi demi upah yang diberi.

    Hakikatnya, sdra sendiri tahu, rakyat semakin menolak UMNO dan BN kerana telah terlalu tua untuk mengurus Negara tercinta ini.

    Sdra sendiri sedar, UMNO sudah kemandulan fikir sehingga terpaksa menciplak idea pembaharuan yang dikemukakan Pakatan Rakyat.

    Petanda UMNO BN akan tumbang sudah semakin terang dan jelas. Insaflah wahai sdra Paneh.

    ReplyDelete
  4. Semoga saudara paneh akan brtambah paneh lagi selepas pru 13..insaflah..menabur fitnah adalah 1 dosa besar...

    ReplyDelete
  5. Dosa membuat fitnah lebih besar daripada membunuh... Nauzubillahminzalik.. Taubat lah org2 yg selalu menabur fitnah sekalian...

    ReplyDelete
  6. Hehehe. Pencacai pr nak nyodap an ati. Padahal di setiap pusat penamaan calon, penyokong bn lebih ramai mengiring daripado puak lalat hijau, parti lgbt ngan komunis. Baru penamaan calon pembangkang dah kalah crowd. Bolun undi lg tu. Lepas pru13 pakat bekubur trus la pakatan kencing rakyat.

    ReplyDelete
  7. Penamaan calon kat sarikei..bn beri rm 40 sorang jadi tukang sorak. Lps penamaan mkn minum disediakan. Mana x ramainya. Aku ambi duit trus blah, tapi undi utk pr.

    ReplyDelete
  8. pencacai pas semakin kepanasan, umpama daun kering yg mudah terbakar...hehehe.

    ReplyDelete
  9. Ye ke penyokong bn ramai????ko tengok kat tv 3 suku kot..mmg lah dia fokus kat karat biru tu....ini kalilah...

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive