Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, April 25, 2013

Malai Si

Kertas Putih Laporan MAGERAN merekodkan kronologi peristiwa 13 Mei yang membawa kepada perisytiharan darurat disebabkan kebebasan bersuara tanpa batasan.
 
Tindakan racist melampau Cina DAP adalah antara tindakan yang didalangi oleh Lim Kit Siang sendiri. Generasi muda yang lahir selepas 13 Mei 1969 seharusnya sedar akan perkara yang pernah diucapkan DAP pada tahun 1969 yang membawa kepada krisis terburuk dalam sejarah negara iaitu peristiwa 13 Mei.
 
Antara slogan yang dilaungkan DAP ketika itu ialah "Malai Si" yang bermaksud "Mati Melayu", disusuli dengan demonstrasi dan perarakan yang dianjurkan DAP.
 
Antara kenyataan DAP pada 11 Mei di Jalan Bukit Bintang, "Apa polis boleh buat? Kita Raja! Buang sama polis Melayu!" dan "Mati Melayu, sakai pergi masuk hutan."
 
Pada 11 Mei di Jalan Changkat Dollah, "KL sekarang Cina punya!"
 
Pada 12 Mei di Jalan Ipoh dan Jalan Tunku Abdul Rahman, "Melayu balik kampung! Melayu sekarang tiada kuasa! Sekarang kita Cina sudah control."
 
Di Jalan Khir Kampung Baru dan betul-betul di hadapan orang Melayu, Lim Kit Siang berkata, "Melayu keluar! Apa lagi duduk sini, kita hentam lu..sekarang kita sudah ada kuasa!"
 
Pada 12 Mei depan Balai Polis Jalan Pudu, "Semua Melayu kasi habis, kasi halau semua polis."
 
Pada 12 Mei juga, keluar ayat DAP, "Apa ini Melayu, kita sudah perintah dia negeri, ini negeri bukan Melayu punya, mata-mata lancau!"
 
Pada 12 Mei di Jalan Canvel, "Butuh Melayu, Malai si, pergi mati Melayu!"
 
Pada 12 Mei di Jalan Bukit Bintang, "Ini negeri bukan Melayu punya, kita mahu kasi halau semua Melayu."
 
Masih tergamakkah kita untuk jadi barua DAP yang bercita-cita menjadikan Malaysia seperti Singapura yang dikuasai Cina hingga meminggirkan Melayu?
 
Sanggupkah kita lupakan saja segala cemuhan dan hinaan DAP kepada bangsa Melayu pada 1969? Adakah kita tergamak menelan segala cacian DAP terhadap ibu bapa dan datuk nenek kita suatu masa dulu?
 
Kini Pas dan Pkr sanggup pula bersekongkol dengan DAP. Untuk apa?..demi nafsu kuasa atau memang berpakat nak bunuh Melayu?!

11 comments:

  1. 13 mei dulu orang melayu pakai pedang je...sekarang abad 20 dah moden ,faham2 je la kita nak pakai apa pulak...are u ready for jihad...
    TAKBIR ..ALLAHUAKHBAR X 3..

    ReplyDelete
  2. UMNO dah kehabisan modal terpaksa ugkit isu ketinggalan zaman tetapi rakyat bukan bodoh macam orang umno.Melayu dah ramai tinggalkan umno yang tinggal hanya pemimpin yang korup bersama orang kampung tradisi yang umurnya lebih 70 tahun .Ugut sana , ugut sini,tapi orang dah tak kuasa layan kelakuan orang nyanyuk ni hingga ditalkinkan 12 tengah malam 5 mei ini.Kalaulah UMNO tu betul,amanah,tak rasuah ,tak fitnah tak pembunuh takkan sanggup orang sisihkan umno tetapi ini semua kerja ALLAH jadi terimalah dengan ucapan ALHAMDULILLAH.Sepatutnya dah jadi driver selama 55 tahun tentu telah banyak berbakti yang tak mungkin rakyat tolah dalam cara yang hina...Saya cukup terperanjat apabila mendengar melayu Johor akan berhijrah ke Pakatan kerana dah sungguh kecewa dengan ragam dan sikap menteri2 besar yang terlalu banyak menyusahkan orang melayu .Kesanggupan husam dan kit siang bertanding dikubu kuat BN adalah satu kemenangan kerana UMNO mampus tak berani buat demikian tengoklah apajadi P Shah Alam dan P Pasir Mas UMNO ngaku kalah serahkan kepada bn friendly.Kalau mengikut kehadiran ceramah politik saya berpendapat calun umno akan hilang depositnya...wallah hu alaam...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn ykin sngt bro...ramai dngr crmh bkn jmnnan untk mng..khdirn crmh bkn kyu pngukr..

      Delete
  3. 44 tahun yang terlewat...

    Dah habis issue ke en admin? Sekarang mengamalkan proses memomokkan rakyat agar menyokong BN yang rasuah?

    44 tahun tu


    ReplyDelete
  4. Satu pagi di Memali, setelah laungan azan di surau kecil yang dibangun diperkarangan rumah allahyarham syahid Ibrahim Libya, keluar perintah BUNUH SEMUA PENGIKUT IBRAHIM yang telah dinyatakan sebagai perkampongan gerakan komunis oleh Musa Hitam selaku Menteri Dalam Negeri yang telah mendapat perintah dari MAHATHIR MOHAMAD untuk memusnahkan GERAKAN KEBANGKITAN ISLAM.

    Ada anggota tentera yang berasal dari persekitaran, tahu bahawa penduduk yang dikatakan komunis bukan lah komunis malah ORANG MELAYU ISLAM yang tidak pernah terlibat dalam gerakan subserversif.

    Tetapi MAHATHIR tealh jelas mahu menghapuskan GERAKAN ISLAM terus memaksa anggota tentera menjalankan perintah MEMBUNUH SEMUA pegikut IBRAHIM LIBYA .....


    Ini adalah kejahatan yang LEBIH DAHSYAT apabila UMNO mengarahkan MEMBUNUH ORANG ISLAM,tanp sebab yang jelas, lebih berat dari perintah GHAZALI SHAFIE menghalau pendatang HARAM dari Vietnam, dan lebih berat dari kejahatan 13 Mei.

    Ini kejahatan terancang PEMIMPIN MELAYU UMNO untuk memusnahkan dan mebunuh orang ISLAM yang tidak berdosa.

    Kejadian MEMALI, kejadian 13 MEI, kejadian MENGEBOM bangunan YAYASAN SABAH dan kejadian menunjuk BONTOT pada AMBIGA adalah kesemuanya kejahatan terancang UMNO.

    UMNO lebih jahat dan keji dari orang Cina yg mempertahankan diri sendiri.

    UMNO lebih keji kerana MEMBUNUH anak BANGSA nya sendiri .... mungkin sudah sampai waktu MAHATHIR dan MUSA HITAM ditangkap dan dihadapakan ke mahkamah dunia seperti yang MAHATHIR lakonkan untuk menangkap George Bush atas kejahatan Perang Iraq .... MAHATHIR dan UMNO harus bertanggung jawab kerana PEMBUNUHAN BERAMAI_RAMAI ORANG MELAYU di MEMALI

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  6. Those who ignored the history are doomed to repeat the mistake. Ada org Dap buleh baca quran, bagi salam,kemain seronok org islam takbir. Agaknya kalau anak nak bernikah esok, mau diambiknya kapir tu jd tok kadi...heheh. Tp nak buat camne, kalau zina dan liwat pon isu kecik. Nak buat camne terima je jenis islam baru ni...Islam liberal. Kalau aku tuduh tak payah pakai bukti. Kalau ko tuduh walau bagi bukti berbagai pon tu semua pitnah. Pemimpin aku maksum katanya.

    ReplyDelete
  7. Hidup BN, HIDUP SAHAK.Pangkah BN, Pangkah Sahak. Jangan lupo....

    ReplyDelete
  8. Sebab anwar la ni..

    ReplyDelete
  9. Saya cina punya olang broga, itu Latok Sahak haa pun racist jugak maa selalu cakap CINA MAKAN BABI!!! Mmg kita cIna makan babi, apa pasat dia ckp itu macam, kita pun talak offer sama dia makan Babi maa,apa pasat dia mau marah sama kita.kita sikalang cina haa hati manyak marah wooo dia ckp itu mcm jugak.Aiyaa ini olang tarak baik ooo, kita Cina tak mau sokong ini Latok Sahak lg.Kita cina mau bg undi sama itu PAS ini kali.Zul baik jugak talak sakit hati kita cina.

    ReplyDelete
  10. Mcm bkn cina je reply..hahaha...tok sahak bangang..

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive