Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Friday, April 19, 2013

Warga Felda Pasoh Tunjuk Belang

Warga Felda Pasoh TOLAK Janji Kosong!!

8 comments:

  1. Di simpang tigo lenggeng ado sepanduk yg lobih monarik....hahahaha

    ReplyDelete
  2. Pagi ini Adnan Abu Hasan mantan YB N18 Pilah mengarahkan macai2 dia untuk berhimpun protes calon BN N18 di depan Bangunan UMNO Kuala Pilah.

    Dah xda rezeki sudah la,jangan kusut kan keadaan lagi. Dimana janji taat setia semua YB BN sebelum ini?

    Dulu kita ambik tempat orang, sekarang Orang ambik tempat kita. Kerusi DUN ini bukan pusako abah kito, hak bersama semua ahli Parti

    Lembaga Disiplin UMNO hendaklah tegas, makin dibiarkan semua nak jadi jaguh.

    ReplyDelete
  3. Ayat paling syahdu... "kerusi DUN bukan pesako abah kito.....". Klu sumo yb dok mikir camni, takdo la poning kepalo mb ngan pm.

    ReplyDelete
  4. NAK PANGKAH..CUBA FIKIR DAHULU..!!
    Perubahan kerajaan tak semestinya menjaminkan kemakmuran hidup bahkan mungkin menjadi buruk..janji bakal pemerintah bukan satu janji yang akan ditepati..sebaliknya ia nya cuma satu manifesto dari sekumpulan pemimpin yang gilakan kuasa..lihatlah bagaimana Allah telah tunjukkan apa yang berlaku di Tunisia, Libya malahan di Mesir..kononnya dahagakan perubahan tetapi yang rakyat terpaksa hadapi hingga saat ini ialah peperangan..di negara ini mungkin kita tidak akan berperang..tetapi perebutan kuasa yang berterusan antara 3 parti DAP, PKR dan PAS akan menyaksikan penguncupan ekonomi..negara akan kembali mundur yg mana kesannya sama seperti sebuah negara yang berperang...UNDILAH BARISAN NASIONAL
    Posted by JKKK Kota Sarang Semut at 3:39 PM


    Read more: http://jkkk-kotasarangsemut.blogspot.com/2013/04/nak-pangkahcuba-fikir-dahulu.html#ixzz2R3jNAXdJ

    ReplyDelete
  5. Orang FELDA ini harus diselamatkan dari tangan-tangan rakus milik Pengerusi FELDA yang telah menjual peneroka-peneroka FELDA seperti HAMBA ABDI AFRIKA dijual kepada pemilik ladang-ladang kapas diAmerika,

    Hampir 30 tahun FELDA tetap sama dan sekarang mereka sudah menjadi HAMBA ABDI Melayu abad ke 21 yang dipekerjakan oleh tangan-tangan jahat kroni UMNO dan UMNO sendiri

    Semuga peneroka FELDA generasi ke2 mula sedar yang mereka hanya lah berpangakta penerus HAMBA ABDI MELAYU yang bertuankan UMNO

    ReplyDelete
  6. abah ko hamba abdi. Kau tak baco ko, tanah peneroka tak masuk dlm FGVH, yg masuk tanah Felda sendiri. Kalau ko tak percayo, baco boto2 dio punyo aset. Ko baco harakah memang hilang akal la sobab mano ado cerito nak membangunkan negaro. Spender jual murah ado la.

    ReplyDelete
  7. felda bukan macam dulu.dulu oghang pandang rendah,skang semuo eh beghobut2 nak felda.peneroka2 felda pendapatan lumayan.banyak faedah2 diorg dapek.felda memberi kuntungan jangko maso panjang & yg mendapek manfaat eh majoriti melayu& bumiputera, sobab tu pembangkang main isu felda..bankrupla,makan duitla..bondo yg bagus semuo oghang nak.pikir logik.. dalang bosar dlm pr dap.dap cina sangat inginkan syarikat2 bosar ni.gunokan org melayu utk lawan kerajaan,bilo belum dapek,semuo janji sodap dongar dia bagi.pijak somut pun tk mati.dah dapek sok..taula perangai sobonar dap. Jangan tengok tersurat saja,bukak hati dongan ijhlas,pandang tersirat.nescaya nampak bayang2 bersembunyi. Bn mmg tk sempurna.tapi tk sesempurna pemerintah ini banyak manfaat rakyat dapek.nak jadi apo jadilah.tkdo sapo halang,nak buek biz,nk jadi ustazah,engineer,doktor,semuo buleh.yg ponting usoho.. jgn asyik menyalahkan kerajaan,sodang diri sendiri tak menyumbangkan apo2.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive